Obsah

Obecné teze

Základní teze, od které se odvíjí naše společné snažení, říká, že klíčovým článkem kvality škol jsou motivovaní a kompetentní učitelé a ředitelé (Strategie 2020). Dalšího zvyšování kvality vzdělávání může být dosaženo tím, že učitelé/lídři věří, že úspěch či selhání dětí a žáků závisí na tom, co učitelé/lídři dělají nebo naopak nedělají. To znamená, že učitelé jsou nositeli kultury učení ve třídě a tedy možnými nositeli změny.

Chystaná opatření a připravované projekty proto musí společně usilovat o to, aby:

  • učitelé byli ochotni více uvažovat a diskutovat o učení se než o vyučování
  • hodnocení má přinášet zpětnovazební informace využitelné učitelem i žákem pro další výuku a učení
  • učitelé/lídři chtěli přijímat zodpovědnost za budování pozitivních vztahů ve třídách/sborovnách a dostali k tomu potřebnou podporu
  • si učitelé/lídři byli při každém jednání vědomi toho, že chyba ve vzdělávání neznamená selhání, ale příležitost k učení se

Realizace místních akčních plánů je součástí tzv. akce KLIMA, přičemž KLIMA je akronym shrnující podstatné složky kvality škol – Kultura učení, Leadership, Inkluze, Metodická podpora učitele (Mentoring), Aktivizující formy učení.