MAP Chomutovsko

3:0 - Inkluze je příležitostí pro školy na Chomutovsku (PREZENTACE)

3:0 - Inkluze je příležitostí pro školy na Chomutovsku (PREZENTACE) 1

Musíme ji však chtít a umět využít. Proto také proběhl v rámci druhého Partnerství MAP panel na téma Inkluze – příležitost nebo riziko. Prezentace panelistů a další dokumenty naleznete níže v odkazech.

Své bohaté zkušenosti lokální prezentovala paní ředitelka Libuše Slavíková ze ZŠ Chomutov Zahradní, úroveň regionální a sedm let praktických zkušeností s inkluzí reprezentovala paní ředitelka Jitka Topičová ze Základní a mateřské školy Regionu Karlovarský venkov a data globální s účastníky sdílel garant projektu Cesta k inkluzi Ladislav Zilcher z Univerzity J. E. Purkyně.

Níže naleznete parafrázované výroky a především samotné prezentace a další materiály jednotlivých panelistů.

Jitka Topičová (prezentace zde)

  • Jde nám v první řadě o lidský přístup
  • Akcentujeme a stavíme na silné stránky
  • Oceňujeme a hodnotíme učitele (hodnotí i žáci)
  • Průběžně zlepšujeme pracovní atmosféru ve třídách
  • Eliminujeme opakovaný neúspěch
  • Existuje více cest k učení (naučení), hledáme ten vhodný
  • Od dětí s handicapem se mnohé učíme
  • Každý si musí umět říci o pomoc

 

Libuše Slavíková (prezentace zde)

  • Vzděláváme na škole, která má až 14% fluktuujících žáků
  • Osvědčila se intenzivní spolupráce psycholožky a speciální pedagožky
  • Postupně jsme vybudovali školní poradenské pracoviště
  • Dětí ví, kde najdou pomoc
  • Jsme připraveni na práci s cizinci
  • Diagnostika a sociometrie ve třídách umožňují pozitivní zpětnou vazbu
  • Na aktuální i předpokládané problémy se připravujeme v rámci Balintovské skupiny, analyzujeme modelové situace
  • Všemi možnými prostředky zajišťujeme dostatek asistentů pedagoga, kteří fungují v rámci celé třídy

 

Ladislav Zilcher (prezentace zde)

  • Nejlepší vzdělávací systémy kombinují kvalitu a rovnost
  • Je velký rozdíl mezi rovností ve vztahu k příležitosti a rovnost ve vztahu k cíli
  • Neexistuje studie potvrzující výhody selektivních systémů
  • Společné vzdělávání je jenom část „inkluze“
  • Raději říkám férová škola, škola pro všechny
  • Dítě není problém
  • Musíme se zaměřit na naplňování potřeb všech dětí
  • Není vhodné hodnotit rybu ze šplhání na stromy, vždy z toho bude vycházet jako podprůměrná
  • Účelné je měřit zlepšení vůči sobě samému
  •  Nutno podporovat i takového žáka, který jen občas nepochopí látku

 

 

Přílohy

Prezentace Od integrace k inkluzi Chomutov 2_6_16.pptx

Prezentace Od integrace k inkluzi Chomutov 2_6_16.pptx
Typ souboru: PPTX dokument, Velikost: 143,87 kB

ZŠ CHOMUTOV, ZAHRADNÍ 5256.pptx

ZŠ CHOMUTOV, ZAHRADNÍ 5256.pptx
Typ souboru: PPTX dokument, Velikost: 45,62 kB

Inkluze_Bubak.pptx

Inkluze_Bubak.pptx
Typ souboru: PPTX dokument, Velikost: 803,56 kB
Datum vložení: 6. 6. 2016 12:50
Datum poslední aktualizace: 7. 11. 2017 23:01
Autor: Správce Webu

INSPIRACE aneb stalo

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0
na začátek stránky