MAP Chomutovsko

Měli jste specifické poruchy učení „při“ čtení, psaní a počítání? Dnes je umí redukovat.

Měli jste specifické poruchy učení „při“ čtení, psaní a počítání? Dnes je umí redukovat. 1

Jedenáct účastnic z různých základních škol se zúčastnilo vícedenního interaktivního kurzu reedukace specifických poruch učení, který vedla Karolína Homolová s Kateřinou Králíčkovou ze společnosti Psychologické poradenství a diagnostika Chomutov.

V průběhu čtyřiceti hodin byly představeny jednotlivé poruchy a předpoklady ke zlepšování funkcí potřebných pro čtení, psaní, počítání. Diskutovalo se o cílech a úskalích při nápravě těchto poruch, o potřebném vybavení, vstupní a výstupní diagnostice. Důležitým tématem byla motivace žáka k reedukaci, spolupráce s rodiči žáka a spolupráce s učiteli žáka a v neposlední řadě pak hodnocení a sebehodnocení.

Poruchy učení významně dopadají na výkonnost dítěte a jeho úspěšnost ve většině školních předmětů a zasahují tak do jeho životní pohody. Proto má správná diagnostika s následnou péčí o žáka se specifickými poruchami učení nezastupitelnou roli ve vzdělávání. Cílí většinou do třech oblastí – do reedukace funkcí podmiňujících poruchu, do utváření dovedností čtení, psaní a počítání a do třetice do oblasti, která má vést žáka k respektování sebe sama a schopnosti žít s poruchou.

Mezi nástroje reedukace se rozhodně neřadí urážky, nadávky, vymáhání slibů, dávání za vzor či opakování do „zblbnutí“. Tyto chyby a celá řada dalších může naopak vést k demotivaci a ztrátě zájmu žáka a následnému zhoršování prospěchu i celkové pohody. 

Datum vložení: 18. 6. 2017 17:02
Datum poslední aktualizace: 7. 11. 2017 23:01
Autor: Správce Webu

INSPIRACE aneb stalo

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0
na začátek stránky