velký dík patřím všem učitelkám, které se podílely na výběru těch nejužitečnějších. Díky tomu se na školy a k dalším partnerům dostal například model lidského tělo, cihly a kukuřičná malta na stavbu „opravdových“ domků, ovladatelní roboti, celá řada stavebnic, společenských her, pokusných kufříků, hmatových sestav nebo dotekových chodníčků.
Stejně jako v případě workshopů je i při nákupu pomůcek cílem, aby zpestřily klasické hodiny a pomohly zaujmout žáky. A opět nám poslouží za ukázkový příklad paní učitelka z jirkovské základní školy.
„Nový školní rok začal a nám učitelům i dětem nezbývá, než zopakovat a procvičit látku probranou v době distanční výuky. Teorii si ti nejšikovnější osvojili celkem snadno. S praktickými ukázkami to ale bylo o poznání horší.
Proto jsme se v 9. ročníku pustili do opakování učiva o elektrických obvodech praktickou činností. K tomu nám posloužily stavebnice Boffin 300 zakoupené z prostředků MAP. Žáci si práci se stavebnicí pochvalovali. Zapojili se i ti, kterým toto téma dělalo při výuce na dálku potíže.
Obecně jsou žáci rádi, když si mohou věci osahat a co nejvíce fyzikálních jevů vyzkoušet na vlastní kůži a vidět na vlastní oči. Jejich snažení vyústilo v první laboratorní práci, ve které určovali odpor rezistorů s užitím Ohmova zákona. Každý, komu se podařilo vyplnit protokol o laboratorní práci a v daném termínu jej přes portál On-line poslat zpět, dostal výbornou“, popsala využití jedné z pomůcek paní učitelka Jitka Deutscherová.