Asi za všechny hovoří reakce jedné paní učitelky, která že za celou svou kariéru neabsolvovala tak přínosné vzdělávání a ačkoli jde za dva roky do důchodu, hodlá změnit svůj přístup při vzdělávání a výchově žáků.
Každé setkání bylo zahájeno sběrem „podnětů z terénu“, které byly v průběhu akce vypořádány většinou bezezbytku.
V rámci tématu pedagogické práce se žáky ohroženými školním neúspěchem bylo diskutováno jak definovat a vyhledat žáky ohrožené školním neúspěchem a zamezit jejich předčasným odchodům ze vzdělávání, jaká jsou specifika, metody a formy práce s žáky, které jejich životní situace a životní podmínky ohrožují při dosahování školních úspěchů a mnoho dalších podoblastí.
Řešení výchovných problémů ve třídě se točilo kolem nástrojů, postupů a metod, které umožní analyzovat problém ve třídě. Účastníci se seznámili s metodami a postupy práce s takovým problémem a hledáním společných postupů vedoucích ke zmírnění problému nebo dosažení neproblémového stavu.