Zastoupení mateřských i základních škol, prvního i druhého stupně, otevřená diskuse, návrhy mnoha témat na další setkání, a to celé v přátelské atmosféře. Akcí provedla Markéta Dolejší a Vendula Dostálová, které také sdíleli konkrétní aktivity do hodin na podporu posilování dobrých vztahů a psychické hygieny. Příklad dobré praxe představila Věra ze ZŠ Chomutov Zahradní a zahrnoval praktické informace na zavedení komunity v rámci třídy, a podpoře odpovědnosti žáků za budování dobrých vztahů a řešení problémů.
Účastníci si mohli dále vyzkoušet upustit igelitky „trablů“, posílat si žabáky v kruhu, pracovat s kartami INUK nebo si předávat kelímek pomocí fixy a následně reflektovat pocity a dynamiku spolupráce. Došlo i téma žalování, soutěživosti, nepohody, tempa a další.
Do trochu větší hloubky se mohla diskuse ponořit v tématu komunitního kruhu. Akcentována byla dobrovolnost, možnost jej realizovat kdykoli je potřeba, ale zároveň vhodnost využívání kruhů i na vzájemné pochválení, vyzdvihnutí úspěchů nebo plánování. Velmi dobře také bylo připomenuto, že je dobré, když z počátku je kruh veden někým, kdo se na to cítí, nebo si mohl vedení vyzkoušet na nějakém workshopu. Může to za Vás vzít asistent pedagoga, sociální pedagog nebo někdo jiný. Ale ideálem je, když se o vedení střídají v týdenní intervalech sami žáci jako je tomu na ZŠ Zahradní. Tam vedle funkce admirála mají mistra mluvčího a zapisovatele. A ano může dojít na otevření těžších témat, proto je dobré mít nastaven plán pro takový případ.
Výběr citací ze setkání: