MAP Chomutovsko

Kruhy, komunita, duševní hygiena a děti makají – lepší start do rovných příležitostí na Chomutovsku jsme si v týmu MAP4 nemohli přát.

Kruhy, komunita, duševní hygiena a děti makají – lepší start do rovných příležitostí na Chomutovsku jsme si v týmu MAP4 nemohli přát.  1

Zastoupení mateřských i základních škol, prvního i druhého stupně, otevřená diskuse, návrhy mnoha témat na další setkání, a to celé v přátelské atmosféře.

Zastoupení mateřských i základních škol, prvního i druhého stupně, otevřená diskuse, návrhy mnoha témat na další setkání, a to celé v přátelské atmosféře. Akcí provedla Markéta Dolejší a Vendula Dostálová, které také sdíleli konkrétní aktivity do hodin na podporu posilování dobrých vztahů a psychické hygieny. Příklad dobré praxe představila Věra ze ZŠ Chomutov Zahradní a zahrnoval praktické informace na zavedení komunity v rámci třídy, a podpoře odpovědnosti žáků za budování dobrých vztahů a řešení problémů.

Účastníci si mohli dále vyzkoušet upustit igelitky „trablů“, posílat si žabáky v kruhu, pracovat s kartami INUK nebo si předávat kelímek pomocí fixy a následně reflektovat pocity a dynamiku spolupráce. Došlo i téma žalování, soutěživosti, nepohody, tempa a další.

Do trochu větší hloubky se mohla diskuse ponořit v tématu komunitního kruhu. Akcentována byla dobrovolnost, možnost jej realizovat kdykoli je potřeba, ale zároveň vhodnost využívání kruhů i na vzájemné pochválení, vyzdvihnutí úspěchů nebo plánování. Velmi dobře také bylo připomenuto, že je dobré, když z počátku je kruh veden někým, kdo se na to cítí, nebo si mohl vedení vyzkoušet na nějakém workshopu. Může to za Vás vzít asistent pedagoga, sociální pedagog nebo někdo jiný. Ale ideálem je, když se o vedení střídají v týdenní intervalech sami žáci jako je tomu na ZŠ Zahradní. Tam vedle funkce admirála mají mistra mluvčího a zapisovatele. A ano může dojít na otevření těžších témat, proto je dobré mít nastaven plán pro takový případ.     

Výběr citací ze setkání:

  • Jak si „práci“ usnadnit? Neprudit a válet se.
  • Inspekce nadšená.
  • Nechávejme se více překvapovat.
  • Děti najdou většinou lepší řešení (když ne lepší, alespoň bude jejich).
  • Odpadá strach z neúspěchu.
  • Není tam soudce a zmizelo žalování.
  • Nelpět tolik na výsledku.
  • Dobrovolné nebo žádné domácí úkoly.
  • Jak se žáci připraví na zkoušení?
  • Hranice, respekt a autorita tam myslím musejí být
  • Obdivuji učitele základek. Já bych s Vámi neměnila, myslím, že to máte těžší.
  • Jsou tu všichni, kdo by to potřebovali?
  • Zajímá nás týdenní zapisování do třídnice, PAS, formativní hodnocení, nastavování pravidel, a jak být v pohodě.
Datum vložení: 15. 2. 2024 11:03
Datum poslední aktualizace: 16. 2. 2024 10:57
Autor: Správce Webu

INSPIRACE aneb stalo

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0
na začátek stránky