V rámci semináře byly vyjasněny mnohé mýty a představeny možnosti aplikace metody v mnoha předmětech učiteli všech úrovní co do znalosti cizího jazyka. Metoda není o bilingvním vyučování.
Cílem je mluvit, mluvit a mluvit a případně ztratit ostych mluvit a dorozumět se. V Rakousku je dokonce tato metoda povinná a předchází samotné výuce cizího jazyka.
Aplikace metody CLIL „nenápadně“ vede k opuštění frontálního způsobu výuky a aplikaci nových metod – pohybu po třídě, využití žákům blízkých a reálným situací a modelů, práce ve dvojicích/skupinách, projektové dny, experimenty, multisenzorický přístup, hra, dávkování náročnosti, vizualizace, apod. Představeny byly aplikace www.kahoot.com a www.quizlet.com.
Akce proběhla v reakci na cíl 7.3.4 Nejpozději ve školním roce 2018/19 získá na 13 školách 29 učitelů jiných předmětů než jazyků jazykové minimum, nezbytné pro aplikaci metody CLIL.