Milí přátelé,
dovoluji si zveřejnit shrnutí a v přílohách kompletní výstupy z prvního kola všech pracovních skupin.
Stihlo se toho díky řadě z vás spoustu, ale i tak budu moc vděčný, pokud si uděláte chvilku a budete připomínkovat a doplňovat priority a silné, slabé stránky, příležitosti a rizika. Připomínám, že se snažíme postihnout situaci v celém ORP Chomutov.
Zároveň připojuji k názvu každé pracovní skupiny termín druhého kola, na který všechny srdečně zvu. Místo zůstává stejné – zasedací místnost č.28 na starobylé radnici na náměstí 1.máje 1 v Chomutově.
Naším úkolem bude dotáhnout resty (SWOT a priority), zapracovat došlé připomínky, obodovat položky v kvadrantech, doformulovat navržené priority, navrhnout indikátory a strategie. Čímž bychom měli hotovo.
Upozorňuji, že jsme po dohodě s vámi vytvořili novou pracovní skupinu, která zahrnuje ČTENÁŘSKOU GRAMOTNOST A ROZVOJ KULTURNÍHO POVĚDOMÍ A VYJÁDŘENÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ.
Předškolní vzdělávání – dostupnost, kvalita a inkluze - úterý 19. 4. 2016 od 13 hodin
Výběr ze SWOT analýzy
Platí podle Vás, že mateřské školy umějí komunikovat s rodiči, dětmi i pedagogy a reflektují jejich potřeby a že prožitkové učení a dramatická výchova má silnou tradici? Nebo že mateřské školy mimo jiné z finančních důvodů nenakupují aktuální literaturu a multimédia pro rozvoj čtenářské a matematické pregramotnosti, nedokáží přijmout ke vzdělávání všechny děti bez rozdílu a rozdíly mezi dětmi nejsou vnímány jako zdroj zkušeností a příležitostí k vlastnímu seberozvoji? Je podle Vás nutné spolupracovat v rámci celého území obce s rozšířenou působností Chomutov? Jsou hlavní hrozbou nedostatečná osvěta v oblasti inkluze, nesystémová státní finanční podpora a nezájem rodičů?
Výběr z priorit
Celý výstup ZDE.
Matematická gramotnost a digitální kompetence - úterý 19. 4. 2016 od 15 hodin
Výběr ze SWOT analýzy
Podepíšete se pod to, že se všechny školy na území obce s rozšířenou působností Chomutov zapojují do dobře organizovaných matematických soutěží a jsou uspokojivě vybaveny technologiemi? Nebo že školy dostatečně nepodporují individuální práci s žáky s mimořádným zájmem o matematiku a není na školách kvalitně a dostatečně zvyšována finanční gramotnost? Je slabou stránkou oblasti digitálních kompetencí nedostatek vzdělaných pedagogů? Jsou alternativní metody výuky a odzkoušené interní hospitace příležitostí pro zlepšení? Je hroznou neexistence vzdělávacích center typu libereckého IQ parku?
Výběr z priorit
Celý výstup ZDE.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků školním neúspěchem, sociální a občanské kompetence - středa 20. 4. 2016 od 13 hodin
Výběr ze SWOT analýzy
Myslíte si, že školy učí všechny žáky uvědomovat si práva a povinnosti? Jednou z hlavních slabých stránek je podle členů pracovní skupiny nedostatek finančních prostředků na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami? Vidíte příležitost ve změně školského zákona, která zavádí povinný předškolní ročník a zároveň hrozbu v nedostatku odborných pracovníků?
Výběr z priorit
Celý výstup ZDE.
Rozvoj podnikavosti a iniciativy, polytechnického vzdělávání, kariérové poradenství - středa 20. 4. 2016 od 15 hodin
Výběr ze SWOT analýzy
Víte, že na ZŠ Budovatelů již 10 let běží projekt Fiktivní firma a co u Vás? Dle účastníků pracovní skupiny školy dostatečně neorganizují aktivity na podporu podnikavosti a iniciativy žáků i učitelů a je málo technických dílen a kuchyněk na školách. Jako příležitost byl identifikován počítačový program Ústeckého kraje „Fiktivní firma“ nebo možnost využití vybavenosti SVČ Domečku v Chomutově. Za hrozbu je považován nedostatek výukových materiálů, pomůcek a metodik v oblasti podnikavosti, iniciativy a kreativity.
Výběr z priorit
Celý výstup ZDE.
Čtenářská gramotnost a Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření - čtvrtek 21.4.2016 od 15 hodin
Viz. původní podklad u inkluze.
Kompetence pro aktivní užívání cizího jazyka – pátek 22. 4. 2016 od 14,30 hodin
Výběr ze SWOT analýzy
Školy již rozvíjejí chápání života v jiných kulturách. Minimálně však spolupracují s rodilými mluvčími a často nemají učitele cizích jazyků příslušnou aprobaci, svou negativní roli též sehrává stud. Příležitostmi mohou být blízkost Německa, moderní technologie, které přibližují nebo například cizí firmy v průmyslových zónách. Mezi hrozby bylo zařazeno legislativní omezení, které stanoví, že učitelé nesmí na škole vést kroužky.
Výběr z priorit
Celý výstup ZDE.
Zdroj foto: https://generalassemb.ly/education/positive-design-workshop