MAP Chomutovsko

Necelá stovka rodičů hodnotila kvalitu vzdělávání na základních školách v elektronické anketě

Necelá stovka rodičů hodnotila kvalitu vzdělávání na základních školách v elektronické anketě 1

Jako velmi dobrou ohodnotilo úroveň výuky třicet tři procent rodičů.Další rozvoj by dle hlasujících rodičů zasloužila oblast komunikace, preferovali by větší otevřenost.

Jako velmi dobrou ohodnotilo úroveň výuky třicet tři procent rodičů. Trojku by dalo dvacet šest procent a jednotku by zasloužila škola jejich dítěte v pětadvaceti procentech. Velmi podobné rozložení známek pak panovalo v případě úrovně zprostředkování znalostí, rozvoje individuálních schopností, motivace dítěte k učení, schopnosti naučit a třídit informace z různých zdrojů, upevňování morálních hodnot, podpory pozitivního vztahu k životnímu prostředí, podpoře iniciativnosti a aktivního občanství nebo prostoru pro vyjádření a obhájení vlastního názoru. A v podobném poměru pak bylo známkováno také materiální vybavení škol a školních družin, nejčastější známkou byla dvojka.

Další rozvoj by dle hlasujících rodičů zasloužila oblast komunikace, preferovali by větší otevřenost a to jak na ose škola - rodič, tak škola – žák, ale zmíněna byla i komunikace mezi vedením školy a učitelským kolektivem. Osmdesát dva procent rodičů volá po více informacích o dění ve škole a fungování dítěte v ní. Uplatňování pozice nadřazenosti a neschopnost motivovat může  být dle některých respondentů příčinou špatných výsledků i v případě celých třídních kolektivů.

Poptávka stran rodičů je po sdílení informací o prospěchu dítěte elektronickou formou, po moderních metodách výuky, nových technologiích a kvalitních učitelích. Někteří rodiče by rádi viděli individuální péči o nadané žáky, více pracovních činností rozvíjejících zručnost a  zlepšení výuky cizích jazyků a to především využitím rodilých mluvčích v hodinách. Další oblastí pak byl přístup a chování vůči žákům, doporučována byl větší důvěra v jejich schopnosti a podpora samostatného úsudku. Řada připomínek směřovala k majetku – oprava omítek, podlah, nábytku a například šaten. Sedmdesát tři procent rodičů by si přálo více možností k ovlivňování dění ve škole, ideálně formou setkání s vedením školy nebo pak skrze rodičovské schůzky.

Zajímavé náměty směřovaly ke slovnímu hodnocení výchovných předmětů s odkazem na velmi různou míru nadání na „tělák, hudebku nebo výtvarku“ nebo akcent na propojování znalostí z jednoho předmětu do jiných, uváděn byl příklad českého jazyka a dějepisu. Sedmdesát osm procent by si přálo širší  hodnocení dítěte (nejen znalostí).

Více jak polovina rodičů zaznamenala šikanu nebo jiné negativní jevy v třídním kolektivu a polovina pak oznámkovala způsob řešení jednotkou nebo dvojkou.

Na rozdíl od dětí nepovažují rodiče smysl pro humor pana učitele za nejdůležitější, vysoké skóre však shodně panovalo v možnosti zeptat se v případě, že něčemu dotyčný nerozumí.

Datum vložení: 28. 7. 2016 14:01
Datum poslední aktualizace: 21. 10. 2017 23:01
Autor: Správce Webu

INSPIRACE aneb stalo

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0
na začátek stránky