Znáte to?
Prosím tě - sluníčko přece nemůže být zelené! Dávej pozor, ať se neušpiníš! Drž to pořádně!
Nebo je lepší cíl - radovat se z procesu tvoření, rozvíjet potenciál tvořit, být v tvorbě svobodný a klidně i dočasně špinavý?
Jak v dětech nezabrzdit chuť malovat nebo dokonce jak skrze tvorbu redukovat vady v řeči? Jaké metody je možné používat - snímání z vodní hladiny, frontáž, čárání, drupping, gestická malba, xerokopie, bičomalba. landart, muchláže? Možnosti jsou nevyčerpatelné a řada těchto postupů byla představena v rámci semináře.
Z nabídky paní doktorky:
Vývojové fáze dětského výtvarného projevu - období bezobsažných čáranic, období náhodných zdarů, dětský naivní realismus - zlatý věk, období výtvarné krize, metoda mostu, grafické typy, výtvarná typologie, zobrazování postavy, zvířete, domu, stromu, psychologický účinek barev v dětském výtvarném projevu, tvary. Ukázky prací dětí a jejich rozbor. Výtvarný materiál a techniky, podporující rozvoj výtvarných schopností dětí předškolního a školního věku. Metodické ukázky, videozáznamy, fotografické prezentace obrázků. Diagnostika obrázků problematických dětí (ADHD, hyperaktivita, úzkost, postižení mentální apod.). Poradenství. Učitelé si mohou přinést obrázky problematických dětí.
Více na http://asteria-agentura.cz/