Teze zaznamenané z pohledu účastníka:
1. třída je ideální podhoubí pro vznik šikany (stejně jako vězení, armáda nebo) a prakticky v každé takovéto skupině se minimálně v zárodečné podobě prvky „nemocného chování“ objeví, neřešená šikana může končit sebepoškozováním a sebevraždou (Liberec, 2015)
2. škola musí v první řadě zajistit bezpečí a až následně může dobře vzdělávat
3. dobře vedená a zdravá skupina si problém vyřeší sama (třídnické hodiny, komunitní kruhy, neformálně naplňovaná pozice metodika prevence, apod.),
4. když se náznaky šikany odhalí včas, může problém vyřešit zdatný třídní učitel, jeho nejdůležitější rolí však musí být „péče o komunitu“
5. celá problematika vzniku šikany je o vztazích, které se musí od počátku budovat a nastavení norem a klimatu školy a to nejen mezi žáky, ale také mezi učitelem, ředitelem, ve sboru
6. zaručený recept: všichni ve škole (a to včetně nepedagogických pracovníků, ale i rodičů) uznávají stejné hodnoty a pravidla, vědí, co mají dělat a každý náznak šikany se řeší profesionálně a podle stanovených a ve školním řádu ukotvených postupů
Účastníci se dále seznámili s pravidly bezpečného prostředí, znaky šikanování, pěti krok při zaznamenání projevu šikany, kritéria pro určení stádia šikany a pět stádií šikany, které končí v totalitě.
Z mnoha důležitých myšlenek, které zazněly, vybírám následující: