Jedno z velkých témat pracovní skupiny rovné příležitosti je právě spolupráce učitele s asistentem, ale také postavení asistenta v pedagogickém sboru. Na základě diskusí s partnery se ukázalo, že co škola to jiné nastavení spolupráce, jiná očekávání a jiná forma například přípravy před vyučováním. Za dodavatele byla vybrána Nová škola o.p.s., která seminář rozdělila na psychologický a pedagogický den, přičemž první den byl lektorován psycholožkou a den druhý reálným tandemem paní učitelky a asistentky.
Témat bylo probráno velké množství: od komunikačních technik, předcházení konfliktům, efektivní řešení konfliktů – konflikt jako proces jeho fáze a vývoj, nástroje pro jeho zvládnutí, základy team-teaching – rozdělení úkolů v hodině, tak zazněly praktické rady jak efektivně využít přítomnosti a dovedností kolegy při výuce a přípravě na ni. Dostatečný prostor byl dán řešení konkrétních případů z praxe dle potřeb účastníků.
Velmi přínosné byly i aktivity na budování funkčních vztahů, nastavování pravidel, diskuse na téma důležitosti uspokojení bazálních funkcí nebo „neviditelnosti“ asistenta, ale také o správných cílech, mezi ty nejhlavnější byla zařazena maximální možná samostatnost integrovaného žáka.
Z fungování i konkrétních reakcí účastníků lze usuzovat, že seminář byl přínosem pro všechny zúčastněné. V rámci setkání vzešla potřeba na svolání platformy, na které by mohlo docházet k pravidelnému setkání „tandemů“