Díky představené metodě úrovňového čtení může zažít každý žák vlídný začátek své čtenářské kariéry. Sady knížek čítající dvacet úrovní a pět typů žánrů byly napsány, ilustrovány a následně tištěny s důrazem na každý možný detail – font, velikost písma, výběr slov, obsah, poměr textu a ilustrací.
Jde o osvědčený způsob, jak vyrovnat startovní čáru dětí, nechat je zažít úspěch a radost z přečtené knížky, a tak je motivovat k zapůjčení další.
Ke každé knížce je pracovní list, který úkoly a otázkami navádí k rozvoji čtenářství v nejširším smyslu slova a dává prostor dětem, jež se potřebují dočíst nebo rozečíst. A to i přes možné specifické poruchy učení. Čtení totiž může začínat vyprávěním a vyprávění může začít jako prezentace *myšlenky druhého. Stačí položit *jednoduchou otázku a poslouchat. A stejně tak je vhodné nabídnout čtenáři knížku přiměřené úrovně.
Ačkoli byly sady původně zamýšleny pro začínající čtenáře na prvním stupni, kreativní pedagog může texty použít i pro *starší žáky například v rámci dramatizace nebo veršotepectví.
Workshopem provedly Kateřina Špronglová a Tereza Booth,*spoluautorky celého projektu, a více informací najít nebo sady knížek zakoupit *(i pro čtení doma) můžete na www.molekulycteni.cz.
„Každý si najde svoji knížku a každá knížka má svého čtenáře. Každý je čtenář!“